Thursday, March 11, 2021

Two-dimensional polymer, Two-way finite automaton, Nintendo 2DS

Dvourozměrný polymer:

Dvourozměrný polymer ( 2DP ) je plošná monomolekulární makromolekula skládající se z bočně spojených opakujících se jednotek s koncovými skupinami podél všech okrajů. Tato nedávná definice 2DP je založena na polymerním konceptu Hermanna Staudingera z 20. let 20. století. Podle toho existují kovalentní molekuly s dlouhým řetězcem („Makromoleküle"), které jsou složeny ze sekvence lineárně spojených opakujících se jednotek a koncových skupin na obou koncích.

Obousměrný konečný automat:

V informatice, zejména v teorii automatů, je obousměrný konečný automat konečným automatem, který smí znovu číst jeho vstup.

Nintendo 2DS:

Nintendo 2DS je ruční herní konzole vyráběná společností Nintendo. Toto zařízení, které bylo oznámeno v srpnu 2013, bylo vydáno v Severní Americe, Evropě a Austrálii 12. října 2013. Nintendo 2DS je základní verze Nintendo 3DS, která si zachovává jinak identický hardware, podobné funkce a kompatibilitu se softwarem určeným pro Nintendo DS a 3DS. 2DS se však liší spíše novým břidlicovým tvarovým faktorem než véčkovým designem používaným jeho předchůdci a nedostatkem podpisového autostereoskopického 3D displeje Nintendo 3DS. 2DS byl prodáván současně se stávajícími modely 3DS jako pobídka k rozšíření trhu s hrami Nintendo 3DS; bývalý prezident Nintendo of America Reggie Fils-Aimé uvedl, že 2DS byl primárně zaměřen na mladší hráče, kterým Nintendo dříve doporučilo nepoužívat 3D funkce na 3DS kvůli možným obavám o zdraví očí. Nástupce Nintendo 2DS, nový Nintendo 2DS XL, byl uveden na trh v roce 2017.

Dvourozměrný rozklad singulární hodnoty:

Dvourozměrný rozklad singulární hodnoty ( 2DSVD ) počítá nízkořadou aproximaci sady matic, jako jsou 2D obrazy nebo mapy počasí, způsobem téměř identickým s SVD, který počítá nízkořadou aproximaci jedné matice.

Nový Nintendo 2DS XL:

New Nintendo 2DS XL je kapesní herní konzole vyráběná společností Nintendo. Jedná se o šestý a poslední systém v řadě kapesních konzolí Nintendo 3DS a byl vydán v Austrálii a na Novém Zélandu dne 15. června 2017, v Japonsku a Jižní Koreji dne 13. července 2017 a v Severní Americe a Evropě dne 28. července 2017.

2DTV:

2DTV je britská satirická animovaná televizní show, kterou pro ITV vytvořil Giles Pilbrow a která měla oficiální premiéru 14. října 2001.

2DU:

2DU je australská rozhlasová stanice obsluhující region Dubbo. Bylo otevřeno v červenci 1936.

2-D (znak):

Stuart Harold „2-D" Pot je fiktivní anglický hudebník a člen britské virtuální skupiny Gorillaz. Poskytuje hlavní vokály a hraje na klávesnici kapely. Zpěv 2-D poskytuje na nahrávkách a vystoupeních Gorillaz frontman Blur Damon Albarn; jeho mluvící hlas poskytl herec Nelson De Freitas v různých projektech Gorillaz direct-to-video jako Phase One: Celebrity Take Down a Phase Two: Slowboat to Hades . V roce 2017 byl Kevin Bishop obsazen jako nový mluvící hlas 2-D. Byl vytvořen Albarnem a Jamie Hewlettem v roce 1998.

2-D (znak):

Stuart Harold „2-D" Pot je fiktivní anglický hudebník a člen britské virtuální skupiny Gorillaz. Poskytuje hlavní vokály a hraje na klávesnici kapely. Zpěv 2-D poskytuje na nahrávkách a vystoupeních Gorillaz frontman Blur Damon Albarn; jeho mluvící hlas poskytl herec Nelson De Freitas v různých projektech Gorillaz direct-to-video jako Phase One: Celebrity Take Down a Phase Two: Slowboat to Hades . V roce 2017 byl Kevin Bishop obsazen jako nový mluvící hlas 2-D. Byl vytvořen Albarnem a Jamie Hewlettem v roce 1998.

2-D (znak):

Stuart Harold „2-D" Pot je fiktivní anglický hudebník a člen britské virtuální skupiny Gorillaz. Poskytuje hlavní vokály a hraje na klávesnici kapely. Zpěv 2-D poskytuje na nahrávkách a vystoupeních Gorillaz frontman Blur Damon Albarn; jeho mluvící hlas poskytl herec Nelson De Freitas v různých projektech Gorillaz direct-to-video jako Phase One: Celebrity Take Down a Phase Two: Slowboat to Hades . V roce 2017 byl Kevin Bishop obsazen jako nový mluvící hlas 2-D. Byl vytvořen Albarnem a Jamie Hewlettem v roce 1998.

2D:

2D nebo 2-D mohou odkazovat na:

2-D (znak):

Stuart Harold „2-D" Pot je fiktivní anglický hudebník a člen britské virtuální skupiny Gorillaz. Poskytuje hlavní vokály a hraje na klávesnici kapely. Zpěv 2-D poskytuje na nahrávkách a vystoupeních Gorillaz frontman Blur Damon Albarn; jeho mluvící hlas poskytl herec Nelson De Freitas v různých projektech Gorillaz direct-to-video jako Phase One: Celebrity Take Down a Phase Two: Slowboat to Hades . V roce 2017 byl Kevin Bishop obsazen jako nový mluvící hlas 2-D. Byl vytvořen Albarnem a Jamie Hewlettem v roce 1998.

2-D (znak):

Stuart Harold „2-D" Pot je fiktivní anglický hudebník a člen britské virtuální skupiny Gorillaz. Poskytuje hlavní vokály a hraje na klávesnici kapely. Zpěv 2-D poskytuje na nahrávkách a vystoupeních Gorillaz frontman Blur Damon Albarn; jeho mluvící hlas poskytl herec Nelson De Freitas v různých projektech Gorillaz direct-to-video jako Phase One: Celebrity Take Down a Phase Two: Slowboat to Hades . V roce 2017 byl Kevin Bishop obsazen jako nový mluvící hlas 2-D. Byl vytvořen Albarnem a Jamie Hewlettem v roce 1998.

2D adaptivní filtry:

Dvourozměrný (2D) adaptivní filtr se velmi podobá jednorozměrnému adaptivnímu filtru v tom, že se jedná o lineární systém, jehož parametry jsou adaptivně aktualizovány v celém procesu, podle nějakého optimalizačního přístupu. Hlavní rozdíl mezi 1D a 2D adaptivními filtry spočívá v tom, že první z nich obvykle bere jako vstupní signály s ohledem na čas, což znamená omezení příčinné souvislosti, zatímco druhý zpracovává signály se 2 dimenzemi, jako jsou souřadnice xy v doméně prostoru, které obvykle nejsou -kauzální. Navíc, stejně jako 1D filtry, většina 2D adaptivních filtrů jsou digitální filtry kvůli složité a iterativní povaze algoritmů.

Tradiční animace:

Tradiční animace je animační technika, při které je každý snímek nakreslen ručně. Tato technika byla dominantní formou animace v kině až do nástupu počítačové animace.

2-D Blacktop:

2-D Blacktop " je patnáctý díl sedmé sezóny animovaného sitcomu Futurama . To původně vysílalo na Comedy Central 19. června 2013. Epizodu napsal Michael Rowe a režíroval Raymie Muzquiz. Profesor Farnsworth se připojí k gangu pouličních závodních pankáčů a skončí ve dvojrozměrném světě. Název pravděpodobně odkazuje na film Two-Lane Blacktop .

World of Goo:

World of Goo je logická videohra vyvinutá a publikovaná nezávislým vývojářem her 2D Boy. Tato hra byla vydána na platformách Microsoft Windows a Wii 13. října 2008 a v následujících letech byla vydána pro Nintendo Switch, Mac OS X, Linux a různá mobilní zařízení. World of Goo , hlavolam založený na fyzice, umožňuje hráči používat malé koule goo k vytváření mostů a podobných struktur přes propasti a překážky, aby pomohly jiným goo míčům dosáhnout cílového bodu, s výzvou použít co nejméně goo míčů k sestavení tuto strukturu.

2D počítačová grafika:

2D počítačová grafika je počítačová generace digitálních obrazů - většinou z dvourozměrných modelů a technikami, které jsou pro ně specifické. Může odkazovat na odvětví výpočetní techniky, které takové techniky zahrnuje, nebo na samotné modely.

Vícerozměrné digitální předkreslení:

Multidimenzionální digitální před zkreslení (MDDPD), často označované jako vícepásmové digitální před zkreslení (MBDPD), je podmnožinou digitální predistortion (DPD), která umožňuje použití DPD na signály (kanály), které nemohou nebo neprocházejí stejný digitální předdistributor, ale současně procházejí stejným nelineárním systémem. Jeho schopnost tak učinit pochází z části teorie vícerozměrných signálů, která se zabývá jednorozměrným diskrétním časovým vektorovým vstupem - 1-D diskrétním časovým vektorovým výstupním systémem, jak je definováno v Multidimensional Digital Signal Processing . První dokument, ve kterém našel uplatnění, byl v roce 1991, jak je vidět zde. Žádná z aplikací MDDPD není schopna využívat vlastnosti systému s lineárním posunem invariantním (LSI), protože podle definice jsou nelineární a nejsou invariantní k posunu, i když jsou často aproximovány jako invariantní k posunu (bez paměti).

2D zábava:

2D Entertainment je indická filmová produkční a distribuční společnost založená společností Suriya. Klíčoví lidé podílející se Rajsekar Pandian, Suriya je mladší bratr Karthi a manželka Jyothika. Společnost byla pojmenována podle počátečního písmena ze Suriya s dětmi Diya a Dev. Společnost byla založena v roce 2013.

Obnova inverze oslabená tekutinou:

Fluidem oslabená inverze zotavení ( FLAIR ) je sekvence MRI s obnovou inverze nastavenou na nulové tekutiny. Například může být použit při zobrazování mozku k potlačení účinků mozkomíšního moku (CSF) na obraz, aby se vyvinuly periventrikulární hyperintenzivní léze, jako jsou plaky roztroušené sklerózy (MS). Vynalezl ho Dr. Graeme Bydder. FLAIR lze použít jak s trojrozměrným zobrazováním, tak s dvourozměrným zobrazováním.

2D filtry:

Dvourozměrné filtry zaznamenaly značné vývojové úsilí kvůli jejich důležitosti a vysoké použitelnosti v několika doménách. V případě 2-D je situace zcela odlišná od případu 1-D, protože vícerozměrné polynomy nelze obecně zohlednit. To znamená, že libovolnou přenosovou funkci nelze obecně manipulovat do formy vyžadované konkrétní implementací. Vztah vstupu a výstupu 2-D IIR filtru se řídí rovnicí lineárního parciálního rozdílu s konstantním koeficientem, ze které lze vypočítat hodnotu výstupního vzorku pomocí vstupních vzorků a dříve vypočítaných výstupních vzorků. Protože hodnoty výstupních vzorků jsou přiváděny zpět, může být 2-D filtr, stejně jako jeho 1-D protějšek, nestabilní.

Sydney Padova:

Melina Sydney Padua je grafička a animátorka se sídlem v Londýně v Anglii. Je autorkou komiksu The Thrilling Adventures of Lovelace a Babbage steampunk a její animační tvorba se objevuje v několika populárních hollywoodských filmech.

QR kód:

QR kód je typ čárového kódu matice, který byl poprvé navržen v roce 1994 pro automobilový průmysl v Japonsku. Čárový kód je strojově čitelný optický štítek, který obsahuje informace o položce, ke které je připojen. V praxi QR kódy často obsahují data pro lokátor, identifikátor nebo sledovač, který ukazuje na web nebo aplikaci. QR kód používá čtyři standardizované režimy kódování pro efektivní ukládání dat; Lze také použít rozšíření.

Moe (slang):

Vočko je japonské slovo, které odkazuje na pocity silné náklonnosti hlavně k postavám v anime, manga, videohrách a dalších médiích zaměřených na trh otaku . Moe , nicméně, také získal použití se odkazovat na pocity náklonnosti k nějakému subjektu.

Seznam postav Batmana Beyond:

Toto je seznam postav nalezených v Batman Beyond , který je součástí kontinuity DC Animated Universe (DCAU).

Jednovrstvé materiály:

Ve vědě o materiálech se termín jednovrstvý materiál nebo 2D materiál týká krystalických pevných látek sestávajících z jedné vrstvy atomů. Tyto materiály jsou slibné pro některé aplikace, ale zůstávají předmětem výzkumu. Jednovrstvé materiály odvozené od jednotlivých elemenů obecně nesou v názvech příponu -ene, např. Grafen. Jednovrstvé materiály, které jsou sloučeninami dvou nebo více prvků, mají příponu -ane nebo -ide. 2D materiály lze obecně kategorizovat buď jako 2D alotropy různých prvků nebo jako sloučeniny.

Jednovrstvé materiály:

Ve vědě o materiálech se termín jednovrstvý materiál nebo 2D materiál týká krystalických pevných látek sestávajících z jedné vrstvy atomů. Tyto materiály jsou slibné pro některé aplikace, ale zůstávají předmětem výzkumu. Jednovrstvé materiály odvozené od jednotlivých elemenů obecně nesou v názvech příponu -ene, např. Grafen. Jednovrstvé materiály, které jsou sloučeninami dvou nebo více prvků, mají příponu -ane nebo -ide. 2D materiály lze obecně kategorizovat buď jako 2D alotropy různých prvků nebo jako sloučeniny.

Movimiento 2D:

Movimiento 2D je venezuelské opoziční hnutí vedené redaktorem a majitelem El Nacional Miguelem Henrique Oterem. Společnost 2D, kterou Otero založil koncem roku 2007 před referendem o ústavě v Venezuele v roce 2007, zahrnuje kromě Otera řadu významných venezuelských občanů, včetně bývalého ministra zahraničí Simóna Alberta Consalviho, který sloužil pod vedením Jaime Lusinchiho a Carlosa Andrése Péreze. Název hnutí odkazuje na 2. prosince, což je datum venezuelských prezidentských voleb v roce 2012. V únoru 2010 M2D oznámila, že podpoří opoziční volební koalici Mesa de la Unidad Democrática v parlamentních volbách v září 2010.

Dvojrozměrná nukleární magnetická rezonanční spektroskopie:

Dvourozměrná nukleární magnetická rezonanční spektroskopie je sada metod nukleární magnetické rezonanční spektroskopie (NMR), která poskytuje data vynesená v prostoru definovaném spíše dvěma frekvenčními osami než jednou. Typy 2D NMR zahrnují korelační spektroskopii (COSY), J-spektroskopii , výměnnou spektroskopii (EXSY) a nukleární Overhauserovu spektroskopii (NOESY). Dvourozměrná NMR spektra poskytují více informací o molekule než jednorozměrná NMR spektra a jsou obzvláště užitečná při určování struktury molekuly, zejména u molekul, které jsou příliš komplikované na to, aby mohly pracovat s použitím jednorozměrné NMR.

Festival 2D animací 2D nebo ne:

Festival 2D animací 2D nebo ne 2D ( 2dornot2d ) je festival animovaného filmu, který se každoročně koná v Seattlu ve Washingtonu a je věnován mezinárodnímu animačnímu filmu. Pacific Science Center hostí akci ve svém divadle IMAX, které sídlí v areálu Seattle Center.

Dvourozměrná gelová elektroforéza:

Dvourozměrná gelová elektroforéza , zkráceně jako 2-DE nebo 2-D elektroforéza , je forma gelové elektroforézy běžně používaná k analýze proteinů. Směsi proteinů jsou na 2D gelech odděleny dvěma vlastnostmi ve dvou rozměrech. 2-DE poprvé poprvé představili O'Farrell a Klose v roce 1975.

Teorie perkolace:

Ve statistické fyzice a matematice popisuje teorie perkolace chování sítě, když jsou odstraněny uzly nebo odkazy. Jedná se o geometrický typ fázového přechodu, protože při kritickém zlomku se síť rozpadá na výrazně menší spojené klastry. Aplikace teorie perkolace na vědu o materiálech a v mnoha dalších disciplínách jsou diskutovány zde a v článcích teorie sítí a perkolace.

Projekční rentgenografie:

Projekční rentgenografie , známá také jako konvenční rentgenografie , je forma rentgenografie a lékařského zobrazování, která produkuje dvourozměrné obrazy rentgenovým zářením. Pořizování snímků obvykle provádějí rentgenové snímky a snímky často zkoumají rentgenologové. Postup i všechny výsledné snímky se často jednoduše nazývají „rentgenové". Obyčejná rentgenografie nebo rentgenografie obecně označuje projekční rentgenografii. Obyčejná radiografie může také odkazovat na radiografii bez radiokontrastního činidla nebo rentgenografie, která generuje jednotlivé statické obrazy, na rozdíl od fluoroskopie, které jsou technicky také projekční.

2D Z-transformace:

2D Z-transformace , podobná Z-transformaci, se používá při vícerozměrném zpracování signálu k přiřazení dvourozměrného diskrétního signálu ke komplexní frekvenční doméně, ve které je znám 2D povrch ve 4D prostoru, na kterém leží Fourierova transformace jako jednotkový povrch nebo jednotkový kruh. 2D Z-transformace je definována

Jednotka grafického zpracování:

Jednotka grafického zpracování ( GPU ) je specializovaný elektronický obvod určený k rychlé manipulaci a změně paměti, aby se urychlilo vytváření obrazů ve vyrovnávací paměti snímků určené pro výstup na zobrazovací zařízení. GPU se používají ve vestavěných systémech, mobilních telefonech, osobních počítačích, pracovních stanicích a herních konzolích. Moderní GPU jsou velmi účinné při manipulaci s počítačovou grafikou a zpracováním obrazu. Jejich vysoce paralelní struktura je činí efektivnějšími než univerzální centrální procesorové jednotky (CPU) pro algoritmy, které paralelně zpracovávají velké bloky dat. V osobním počítači může být grafický procesor umístěn na grafické kartě nebo vložen na základní desce. V některých CPU jsou zabudovány do matrice CPU.

2D adaptivní filtry:

Dvourozměrný (2D) adaptivní filtr se velmi podobá jednorozměrnému adaptivnímu filtru v tom, že se jedná o lineární systém, jehož parametry jsou adaptivně aktualizovány v celém procesu, podle nějakého optimalizačního přístupu. Hlavní rozdíl mezi 1D a 2D adaptivními filtry spočívá v tom, že první z nich obvykle bere jako vstupní signály s ohledem na čas, což znamená omezení příčinné souvislosti, zatímco druhý zpracovává signály se 2 dimenzemi, jako jsou souřadnice xy v doméně prostoru, které obvykle nejsou -kauzální. Navíc, stejně jako 1D filtry, většina 2D adaptivních filtrů jsou digitální filtry kvůli složité a iterativní povaze algoritmů.

Tradiční animace:

Tradiční animace je animační technika, při které je každý snímek nakreslen ručně. Tato technika byla dominantní formou animace v kině až do nástupu počítačové animace.

Čárový kód:

Čárový kód nebo čárový kód je metoda reprezentace dat ve vizuální, strojově čitelné formě. Čárové kódy zpočátku představovaly data změnou šířek a rozestupů rovnoběžných čar. Tyto čárové kódy, nyní běžně označované jako lineární nebo jednorozměrné (1D), lze skenovat speciálními optickými skenery, tzv. Čtečkami čárových kódů, kterých je několik. Později byly vyvinuty dvourozměrné (2D) varianty využívající obdélníky, tečky, šestiúhelníky a další vzory, nazývané maticové kódy nebo 2D čárové kódy , i když ty pruhy jako takové nepoužívají. 2D čárové kódy lze číst pomocí účelových 2D optických skenerů, které existují v několika různých formách. 2D čárové kódy lze také číst digitálním fotoaparátem připojeným k mikropočítači, na kterém je spuštěn software, který pořizuje fotografický obraz čárového kódu a analyzuje jej, aby dekódoval a dekódoval 2D čárový kód. Mobilní zařízení s vestavěnou kamerou, jako je smartphone, může fungovat jako druhý typ čtečky čárových kódů 2D pomocí specializovaného aplikačního softwaru.

Animace:

Animace je metoda, při které jsou postavy manipulovány tak, aby vypadaly jako pohyblivé obrázky. V tradiční animaci jsou obrázky kresleny nebo malovány ručně na průhledné celuloidové listy, aby byly vyfotografovány a vystaveny na filmu. Dnes je většina animací vytvářena pomocí počítačově generovaných snímků (CGI). Počítačovou animací mohou být velmi podrobné 3D animace, zatímco 2D počítačovou animaci lze použít ze stylistických důvodů, nízké šířky pásma nebo rychlejšího vykreslování v reálném čase. Jiné běžné metody animace používají techniku ​​zastaveného pohybu na dvourozměrné a trojrozměrné objekty, jako jsou papírové výřezy, loutky nebo hliněné figurky.

2D počítačová grafika:

2D počítačová grafika je počítačová generace digitálních obrazů - většinou z dvourozměrných modelů a technikami, které jsou pro ně specifické. Může odkazovat na odvětví výpočetní techniky, které takové techniky zahrnuje, nebo na samotné modely.

Skupina tapet:

Skupina tapet je matematická klasifikace dvojrozměrného opakujícího se vzoru na základě symetrií ve vzoru. Takové vzory se často vyskytují v architektuře a dekorativním umění, zejména u textilií a dlaždic a tapet.

Mrtvé zúčtování:

V navigaci je mrtvé zúčtování proces výpočtu aktuální polohy nějakého pohybujícího se objektu pomocí dříve určené polohy nebo fixu a poté zahrnutí odhadů rychlosti, směru kurzu a kurzu za uplynulý čas. Odpovídajícím termínem v biologii, který se používá k popisu procesů, kterými zvířata aktualizují své odhady polohy nebo směru, je integrace cesty.

Zobrazovací zařízení:

Zobrazovací zařízení je výstupní zařízení pro prezentaci informací ve vizuální nebo hmatové formě. Když vstupní informace, které jsou dodávány, mají elektrický signál, displej se nazývá elektronický displej .

Dvourozměrný elektronový plyn:

Dvourozměrný elektronový plyn ( 2DEG ) je vědecký model ve fyzice pevných látek. Jedná se o elektronový plyn, který se může volně pohybovat ve dvou dimenzích, ale ve třetí je pevně uzavřen. Toto těsné omezení vede k kvantované energetické hladině pro pohyb ve třetím směru, kterou lze pak u většiny problémů ignorovat. Elektrony se tak jeví jako 2D list vložený do 3D světa. Analogická konstrukce děr se nazývá dvourozměrný děrový plyn (2DHG) a tyto systémy mají mnoho užitečných a zajímavých vlastností.

Bojová hra:

Bojová hra je žánr videohry založený na boji na blízko mezi omezeným počtem postav ve fázi, kdy jsou hranice pevné. Postavy bojují navzájem, dokud nepřemoží své protivníky nebo dokud nevyprší čas. Zápasy se obvykle skládají z několika kol v aréně, přičemž každá hráčská postava má různé schopnosti, ale každé je relativně životaschopné vybrat si. Hráči si musí osvojit techniky, jako je blokování, protiútok a zřetězení útoků společně do „kombinací". Od počátku 90. let umožňovala většina bojových her hráči provádět speciální útoky prováděním specifických kombinací vstupů. Žánr bojové hry je příbuzný, ale odlišný od beat 'em upů, které zahrnují velké množství nepřátel proti lidskému hráči.

2D geometrický model:

2D geometrický model je geometrický model objektu jako dvourozměrný útvar, obvykle v euklidovské nebo karteziánské rovině.

2D geometrický model:

2D geometrický model je geometrický model objektu jako dvourozměrný útvar, obvykle v euklidovské nebo karteziánské rovině.

Geometrický primitiv:

Termín geometrický primitiv , nebo prim , ve vektorové počítačové grafice, systémech CAD a informačních systémech Vector Geographic je nejjednodušší geometrický tvar, který systém zvládne. Někdy se podprogramům, které kreslí odpovídající objekty, říká také „geometrické primitivy". Nejvíce „primitivní" primitivy jsou bodový a přímkový segment, což byly všechny systémy rané vektorové grafiky.

Euklidovská geometrie:

Euklidovská geometrie je matematický systém připisovaný alexandrijskému řeckému matematikovi Euklidovi, který popsal ve své učebnici geometrie: Prvky . Euklidova metoda spočívá v předpokladu malé sady intuitivně přitažlivých axiomů a v odvození mnoha dalších tvrzení (vět). Ačkoli mnoho Euklidových výsledků uvedli dřívější matematici, Euklides jako první ukázal, jak by tyto návrhy mohly zapadnout do komplexního deduktivního a logického systému. Prvky začínají rovinnou geometrií , která se stále vyučuje na střední škole jako první axiomatický systém a první příklady formálního důkazu. Pokračuje k pevné geometrii tří dimenzí. Hodně z prvků uvádí výsledky toho, co se nyní nazývá algebra a teorie čísel, vysvětleno v geometrickém jazyce.

2D počítačová grafika:

2D počítačová grafika je počítačová generace digitálních obrazů - většinou z dvourozměrných modelů a technikami, které jsou pro ně specifické. Může odkazovat na odvětví výpočetní techniky, které takové techniky zahrnuje, nebo na samotné modely.

Jednovrstvé materiály:

Ve vědě o materiálech se termín jednovrstvý materiál nebo 2D materiál týká krystalických pevných látek sestávajících z jedné vrstvy atomů. Tyto materiály jsou slibné pro některé aplikace, ale zůstávají předmětem výzkumu. Jednovrstvé materiály odvozené od jednotlivých elemenů obecně nesou v názvech příponu -ene, např. Grafen. Jednovrstvé materiály, které jsou sloučeninami dvou nebo více prvků, mají příponu -ane nebo -ide. 2D materiály lze obecně kategorizovat buď jako 2D alotropy různých prvků nebo jako sloučeniny.

Vzorec přístupu do paměti:

Ve výpočtech je vzor přístupu do paměti nebo vzor přístupu IO vzor, ​​se kterým systém nebo program čte a zapisuje paměť na sekundární úložiště. Tyto vzory se liší v úrovni lokalizace reference a drasticky ovlivňují výkon mezipaměti a mají také důsledky pro přístup k paralelismu a distribuci zátěže v systémech sdílené paměti. Problémy s koherencí mezipaměti mohou dále ovlivnit výkon více procesorů, což znamená, že určité vzorce přístupu do paměti kladou na paralelismus strop.

2D geometrický model:

2D geometrický model je geometrický model objektu jako dvourozměrný útvar, obvykle v euklidovské nebo karteziánské rovině.

Teorie perkolace:

Ve statistické fyzice a matematice popisuje teorie perkolace chování sítě, když jsou odstraněny uzly nebo odkazy. Jedná se o geometrický typ fázového přechodu, protože při kritickém zlomku se síť rozpadá na výrazně menší spojené klastry. Aplikace teorie perkolace na vědu o materiálech a v mnoha dalších disciplínách jsou diskutovány zde a v článcích teorie sítí a perkolace.

Jednovrstvé materiály:

Ve vědě o materiálech se termín jednovrstvý materiál nebo 2D materiál týká krystalických pevných látek sestávajících z jedné vrstvy atomů. Tyto materiály jsou slibné pro některé aplikace, ale zůstávají předmětem výzkumu. Jednovrstvé materiály odvozené od jednotlivých elemenů obecně nesou v názvech příponu -ene, např. Grafen. Jednovrstvé materiály, které jsou sloučeninami dvou nebo více prvků, mají příponu -ane nebo -ide. 2D materiály lze obecně kategorizovat buď jako 2D alotropy různých prvků nebo jako sloučeniny.

Rovina (geometrie):

V matematice je rovina plochá, dvourozměrná plocha, která sahá nekonečně daleko. Rovina je dvourozměrný analog bodu, přímky a trojrozměrného prostoru. Roviny mohou vznikat jako podprostory nějakého prostoru vyšší dimenze, jako s jednou ze zdí místnosti, nekonečně rozšířené, nebo si mohou užít samostatnou existenci samy o sobě, jako v prostředí euklidovské geometrie.

Plošinovka:

Platform games je žánr videohry a subžánr akčních her, ve kterém je hlavním cílem pohyb postavy hráče mezi body ve vykresleném prostředí. Plošinovky jsou často charakterizovány, ale nejsou definovány, tím, že intenzivně využívají skoky a lezení k navigaci v prostředí hráče a dosažení svého cíle. Úrovně a prostředí mají tendenci se vyznačovat nerovným terénem a zavěšenými plošinami s různou výškou, která vyžaduje pohyb schopností hráčské postavy, aby mohla procházet. Do hry se často promítají i další akrobatické manévry, jako je lezení, houpání se z předmětů, jako je vinná réva nebo háky, skákání ze stěn, prudký vzduch, klouzání vzduchem, střelba z děla nebo odrážení od odrazových můstků nebo trampolín. Tyto mechaniky, a to i v kontextu jiných žánrů, se běžně nazývají platforming. Nejběžnějším sjednocujícím prvkem her tohoto žánru je schopnost skákat. Hry, kde je skákání zcela automatizované, například 3D hry ze série The Legend of Zelda , nespadají do žánru.

Plošinovka:

Platform games je žánr videohry a subžánr akčních her, ve kterém je hlavním cílem pohyb postavy hráče mezi body ve vykresleném prostředí. Plošinovky jsou často charakterizovány, ale nejsou definovány, tím, že intenzivně využívají skoky a lezení k navigaci v prostředí hráče a dosažení svého cíle. Úrovně a prostředí mají tendenci se vyznačovat nerovným terénem a zavěšenými plošinami s různou výškou, která vyžaduje pohyb schopností hráčské postavy, aby mohla procházet. Do hry se často promítají i další akrobatické manévry, jako je lezení, houpání se z předmětů, jako je vinná réva nebo háky, skákání ze stěn, prudký vzduch, klouzání vzduchem, střelba z děla nebo odrážení od odrazových můstků nebo trampolín. Tyto mechaniky, a to i v kontextu jiných žánrů, se běžně nazývají platforming. Nejběžnějším sjednocujícím prvkem her tohoto žánru je schopnost skákat. Hry, kde je skákání zcela automatizované, například 3D hry ze série The Legend of Zelda , nespadají do žánru.

Plošinovka:

Platform games je žánr videohry a subžánr akčních her, ve kterém je hlavním cílem pohyb postavy hráče mezi body ve vykresleném prostředí. Plošinovky jsou často charakterizovány, ale nejsou definovány, tím, že intenzivně využívají skoky a lezení k navigaci v prostředí hráče a dosažení svého cíle. Úrovně a prostředí mají tendenci se vyznačovat nerovným terénem a zavěšenými plošinami s různou výškou, která vyžaduje pohyb schopností hráčské postavy, aby mohla procházet. Do hry se často promítají i další akrobatické manévry, jako je lezení, houpání se z předmětů, jako je vinná réva nebo háky, skákání ze stěn, prudký vzduch, klouzání vzduchem, střelba z děla nebo odrážení od odrazových můstků nebo trampolín. Tyto mechaniky, a to i v kontextu jiných žánrů, se běžně nazývají platforming. Nejběžnějším sjednocujícím prvkem her tohoto žánru je schopnost skákat. Hry, kde je skákání zcela automatizované, například 3D hry ze série The Legend of Zelda , nespadají do žánru.

2D plus Delta:

2D Plus Delta je metoda kódování 3D obrazu uvedená jako součást standardů MPEG2 a MPEG4, konkrétně na implementaci H.264 rozšíření Multiview Video Coding. Tato technologie původně začala jako proprietární metoda pro stereoskopické kódování videa a nasazení obsahu, která využívá levý nebo pravý kanál jako 2D verzi a optimalizovaný rozdíl nebo rozdíl (Delta) mezi tímto zobrazením obrazového kanálu a zobrazením druhého oka je vložen do videostream jako user_data, sekundární stream, nezávislý stream, vrstva vylepšení nebo NALu pro nasazení. Data Delta mohou být buď prostorová stereo disparita, časová prediktivní, obousměrná nebo optimalizovaná kompenzace pohybu.

2D plus hloubka:

2D-plus-Depth je stereoskopický formát kódování videa, který se používá pro 3D displeje, jako je Philips WOWvx. Společnost Philips ukončila v roce 2009 práce na řadě WOWvx s odvoláním na „aktuální vývoj na trhu". V současné době tuto technologii Philips využívá společnost SeeCubic, vedená bývalými klíčovými 3D inženýry a vědci společnosti Philips. Nabízejí autostereoskopické 3D displeje, které pro vstup 3D videa používají formát 2D plus-hloubka.

Polární souřadnicový systém:

V matematice je polární souřadnicový systém dvourozměrný souřadný systém, ve kterém je každý bod v rovině určen vzdáleností od referenčního bodu a úhlem od referenčního směru. Referenční bod se nazývá pól a paprsek z pólu v referenčním směru je polární osa . Vzdálenost od pólu se nazývá radiální souřadnice , radiální vzdálenost nebo jednoduše poloměr a úhel se nazývá úhlová souřadnice , polární úhel nebo azimut . Radiální souřadnice je často označena r nebo ρ a úhlová souřadnice φ , θ nebo t . Úhly v polárním zápisu jsou obecně vyjádřeny buď ve stupních nebo radiánech.

Projekční rentgenografie:

Projekční rentgenografie , známá také jako konvenční rentgenografie , je forma rentgenografie a lékařského zobrazování, která produkuje dvourozměrné obrazy rentgenovým zářením. Pořizování snímků obvykle provádějí rentgenové snímky a snímky často zkoumají rentgenologové. Postup i všechny výsledné snímky se často jednoduše nazývají „rentgenové". Obyčejná rentgenografie nebo rentgenografie obecně označuje projekční rentgenografii. Obyčejná radiografie může také odkazovat na radiografii bez radiokontrastního činidla nebo rentgenografie, která generuje jednotlivé statické obrazy, na rozdíl od fluoroskopie, které jsou technicky také projekční.

Dvourozměrný polovodič:

Dvourozměrný polovodič je typ přírodního polovodiče s tloušťkami v atomovém měřítku. Geim a Novoselov et al. zahájili pole v roce 2004, když uvedli nový polovodičový materiál grafen, plochá monovrstva atomů uhlíku uspořádaná v 2D voštinové mřížce., 2D monovrstvový polovodič je významný, protože vykazuje silnější piezoelektrickou vazbu než tradičně používané hromadné formy. Toto propojení by mohlo umožnit aplikace. Jedním z výzkumných záměrů je návrh nanoelektronických komponent pomocí grafenu jako elektrického vodiče, hexagonálního nitridu boru jako elektrického izolátoru a dichalkogenidu přechodného kovu jako polovodiče.

Shader:

V počítačové grafice je shader typ počítačového programu původně používaného pro stínování ve 3D scénách. Nyní provádějí řadu specializovaných funkcí v různých oborech v kategorii speciálních efektů počítačové grafiky, nebo provádějí následné zpracování videa, které nesouvisí se stínováním, nebo dokonce provádějí funkce, které nesouvisejí s grafikou.

Tvar:

Tvar je forma objektu nebo jeho vnější hranice, obrysu nebo vnějšího povrchu, na rozdíl od jiných vlastností, jako je barva, textura nebo typ materiálu.

Střílečka:

Střílečky jsou podžánrem akční videohry, která často testuje prostorové vědomí, reflexy a rychlost hráče v izolovaném prostředí pro jednoho hráče nebo v síťovém prostředí pro více hráčů. Střílečky zahrnují mnoho podžánrů, které mají společné zaměření na akce avatara, který se účastní boje se zbraní proti jak nepřátelům NPC řízeným kódem, tak jiným avatarům ovládaným jinými hráči.

Boční rolování videohry:

Boční rolovací hra nebo boční rolování je videohra, ve které se na herní akci pohlíží z úhlu kamery z bočního pohledu a jak se postava hráče pohybuje doleva nebo doprava, obrazovka se s nimi posouvá. Tyto hry využívají technologii rolování počítače. Přechod od grafiky na jednu obrazovku nebo na převrácenou obrazovku k rolovací grafice, během zlatého věku video arkádových her a během konzolí třetí generace, se ukázal jako zásadní skok v herním designu, srovnatelný s přechodem na 3D grafiku pátá generace.

2D oxid křemičitý:

Dvourozměrný oxid křemičitý ( 2D oxid křemičitý ) je vrstvený polymorf oxidu křemičitého. Na různých kovových substrátech byly dosud pěstovány dvě odrůdy 2D oxidu křemičitého, obě hexagonální krystalové symetrie. Jedním z nich je založena na SiO 4 tetraedrů, které jsou kovalentně spojeny s podkladem. Druhý obsahuje plně nasycené listy podobné grafenu, které interagují se substrátem prostřednictvím slabých van der Waalsových vazeb. Jeden list druhé 2D odrůdy oxidu křemičitého se také nazývá hexagonální dvouvrstvý oxid křemičitý ( HBS ); může mít uspořádanou nebo neuspořádanou (amorfní) strukturu.

Dvourozměrný prostor:

Dvourozměrný prostor je geometrické nastavení, ve kterém jsou k určení polohy prvku vyžadovány dvě hodnoty. Množina 2 párů reálných čísel s vhodnou strukturou často slouží jako kanonický příklad dvojrozměrného euklidovského prostoru. Zobecnění konceptu viz dimenze.

Převod 2D na 3D:

Převod videa z 2D na 3D je proces transformace 2D („plochého") filmu do 3D formy, který je téměř ve všech případech stereofonní, takže se jedná o proces vytváření obrazů pro každé oko z jednoho 2D obrazu.

Převod 2D na 3D:

Převod videa z 2D na 3D je proces transformace 2D („plochého") filmu do 3D formy, který je téměř ve všech případech stereofonní, takže se jedná o proces vytváření obrazů pro každé oko z jednoho 2D obrazu.

Grafika videohry:

K zobrazení obsahu videohry v celé historii videohier byla použita celá řada počítačových grafických technik. Převaha jednotlivých technik se postupem času vyvíjela, a to především díky hardwarovým pokrokům a omezením, jako je výpočetní výkon centrálních nebo grafických procesorových jednotek.

2Dark:

2Dark je tajná dobrodružná hororová hra režírovaná Frédérickem Raynalem, známá vývojem hry Alone in the Dark .

2Day FM:

2Day FM je komerční FM rozhlasová stanice vysílající v Sydney v Novém Jižním Walesu v Austrálii na frekvenci 104,1 MHz a je součástí Hit Network společnosti Southern Cross Austereo.

2Day FM:

2Day FM je komerční FM rozhlasová stanice vysílající v Sydney v Novém Jižním Walesu v Austrálii na frekvenci 104,1 MHz a je součástí Hit Network společnosti Southern Cross Austereo.

2Day FM:

2Day FM je komerční FM rozhlasová stanice vysílající v Sydney v Novém Jižním Walesu v Austrálii na frekvenci 104,1 MHz a je součástí Hit Network společnosti Southern Cross Austereo.

2denní FM (Fidži):

2Day FM je komerční rozhlasová stanice FM v angličtině vysílající v Suva na Fidži na frekvencích 95,4 MHz v Suva, Nadi, Lautoka, Yasawa, Labasa, Savusavu a Taveuni, na 95,2 MHz v Sigatoka a Ba, 95,6 MHz v Tavua and Vatukoula, and 95.8 MHz in Rakiraki and is part of Fiji Broadcasting Corporation's Network, The National Broadcaster of Fiji, who also owns FBC TV, Radio Fiji One, Radio Fiji Two, Bula FM, Gold FM (Fiji), and Mirchi FM in Fidži.

2denní FM (disambiguation):

2Day FM 104.1 (2DAY) je rozhlasová stanice v Sydney v Novém Jižním Walesu v Austrálii.

2 stupně:

2degrees je poskytovatel telekomunikačních služeb na Novém Zélandu. Její mobilní síť byla spuštěna 4. srpna 2009 po devíti letech plánování. 2degrees nabízí předplacené a placené mobilní služby i pevné telefonní a širokopásmové služby. 2degrees je třetí největší bezdrátový operátor na Novém Zélandu s 1,3 miliony předplatitelů od července 2015.

2DOPEBOYZ:

2DOPEBOYZ je webová stránka s recenzemi, zprávami a kritikou hip hopové hudby, kterou v roce 2007 spustili Meka Udoh a Joel "Shake" Zela, bývalí redaktoři HipHopDX. V roce 2012 byl 2DOPEBOYZ nominován v kategorii „Nejlepší hip hopový online web" na Bet Bet Hop Hop Awards 2012.

Spaceman (Nick Jonas album):

Spaceman je připravované čtvrté studiové album amerického zpěváka Nicka Jonase, které má vyjít 12. března 2021 prostřednictvím Islandu. Album představuje první sólové vydání zpěváka od loňského roku Complicated (2016) a první sólový projekt, který byl vydán od setkání Jonas Brothers v roce 2019.

2E:

2E nebo II-E mohou odkazovat na:

  • 2. poledník na východ, souřadnice délky
  • Apple IIe, model z roku 1983 v řadě osobních počítačů Apple II
  • Aptera 2e, rok 2009 a první model v řadě Aptera 2 od společnosti Aptera Motors
  • Oflag II-E, tábor válečných zajatců v Německu
  • 2. obvod Paříže
  • Transkripční faktor II E
  • Dvakrát výjimečný jedinec se speciálními potřebami, který je také nadaný.
  • Odkaz na údaje shromážděné Einsteinovou observatoří
  • YoRHa č. 2 typu E, skutečné označení YoRHa č. 2 typu B v Nier: Automata
  • Advanced Dungeons & Dragons 2. vydání, verze hry na hrdiny Dungeons & Dragons, která debutovala v roce 1989.
2E6:

2E6 může odkazovat se na:

  • EIA dielektrika třídy 2
  • 2 E 6 skupina z matematiky
2E6:

2E6 může odkazovat se na:

  • EIA dielektrika třídy 2
  • 2 E 6 skupina z matematiky
2E6 (matematika):

V matematice je 2 E 6 název rodiny Steinbergů nebo zkroucených Chevalleyových skupin. Je to kvazi-rozdělená forma E 6 , v závislosti na kvadratickém rozšíření polí KL. Bohužel notace pro skupinu není standardizovaná, protože někteří autoři ji píší jako 2 E 6 ( K ) (uvažování o 2 E 6 jako algebraické skupině s hodnotami v K ) a někteří jako 2 E 6 ( L ) (uvažování o skupina jako podskupina E 6 ( L ) fixovaná vnější involucí).

Rádio SBS:

SBS Radio je služba poskytovaná Special Broadcasting Service, jejímž cílem je „informovat, vzdělávat a bavit Australany, zejména neanglicky mluvící". Rádio SBS původně začínalo jako dvě stanice se sídlem v Melbourne a Sydney, zřízené k poskytování předem zaznamenaných informací o tehdy novém systému zdravotní péče Medibank v jiných jazycích než v angličtině. Dnes je služba zaměřena na odhadovaných 4+ milionů Australanů, kteří doma mluví jiným jazykem než angličtinou, s programy v 68 jazycích.

2EARfm:

2EARfm je komunitní rozhlasová stanice se sídlem v Moruya na dalekém jižním pobřeží Nového Jižního Walesu v Austrálii.

2EARfm:

2EARfm je komunitní rozhlasová stanice se sídlem v Moruya na dalekém jižním pobřeží Nového Jižního Walesu v Austrálii.

2EC:

2EC je rozhlasová stanice vysílající na jižní pobřeží Nového Jižního Walesu v Austrálii, konkrétně do místních vládních oblastí Eurobodalla a Bega Valley. Vlastníkem je společnost East Coast Radio Pty. Ltd, která je dceřinou společností společnosti Grant Broadcasters.

Power FM Bega Bay:

Power FM Bega Bay je komerční rozhlasová stanice dostupná na jižním pobřeží Nového Jižního Walesu, pokrývající oblasti kolem Bega, Batemans Bay, Narooma, Merimbula, Eden a Moruya.

2-ethylhexanol:

2-Ethylhexanol je rozvětvený chirální alkohol s 8 uhlíky. Je to bezbarvá kapalina, která je špatně rozpustná ve vodě, ale rozpustná ve většině organických rozpouštědel. Vyrábí se v masovém měřítku (> 2 000 000 000 kg / rok) pro použití v mnoha aplikacích, jako jsou rozpouštědla, příchutě a vonné látky, a zejména jako prekurzor pro výrobu dalších chemikálií, jako jsou změkčovadla a změkčovadla. Vyskytuje se u přírodních rostlinných vůní a zápach byl označen jako „těžký, zemitý a mírně květinový" pro R enantiomer a „lehká, sladká květinová vůně" pro S enantiomer.

2EL:

2EL je australská rozhlasová stanice, kterou vlastní Broadcast Operations Group Billa Caralise. Je licencován společnosti Orange v Novém Jižním Walesu a vysílá na 1089 kHz v pásmu AM. BOG koupil stanici od AMI v průběhu roku 2005.

2EL5:

2EL5 je ukrajinská elektrická lokomotiva vyráběná společností Luhanskteplovoz.

2EL5:

2EL5 je ukrajinská elektrická lokomotiva vyráběná společností Luhanskteplovoz.

Britská železniční třída 416:

British Rail Class 416 (2-EPB) byla třída elektrických kolejových jednotek třetí kolejnice v provozu v letech 1953 až 1995. Byly určeny pro vnitřní příměstskou osobní dopravu v londýnské síti Southern Electric. Byly tam dvě podtřídy třídy 416: třída 416/1 k designu SR na zachráněných spodních rámech 2-NOL, postavených v letech 1953 až 1956, a třída 416/2 na základě návrhu trenéra British Railways Mark 1.

2ES10:

2ES10 je dvoudílná (Bo'Bo) (Bo'Bo ') nákladní lokomotiva vyráběná od roku 2010 společností Ural Locomotives. RZD objednala 221 jednotek v roce 2010. Ukrajinské železnice objednaly 50 jednotek v roce 2013.

NGC 246:

NGC 246 je planetární mlhovina v souhvězdí Cetus. Mlhovina a hvězdy s ní spojené jsou uvedeny v několika katalozích, které shrnuje databáze SIMBAD. Je to zhruba 1600 světelných let daleko. Centrální hvězdou mlhoviny je bílý trpaslík 12. stupně HIP 3678.

2-EXPTIME:

V teorii výpočetní složitosti je třída složitosti 2-EXPTIME množina všech rozhodovacích problémů řešitelných deterministickým Turingovým strojem v čase O (2 2 p ), kde p ( n ) je polynomiální funkcí n .

2Oči:

2Eyes (korejsky: 투 아이즈), stylizované jako 2EYES , je jihokorejská dívčí skupina tvořená SidusHQ. Debutovali v roce 2013 jako pětičlenná skupina, kterou tvořili Hyangsuk, Hyerin, Dasom, Daeun a Yeonjun. Po Yeonjunově odchodu skupina pokračuje v propagaci jako čtyřčlenná skupina.

2E:

2E nebo II-E mohou odkazovat na:

  • 2. poledník na východ, souřadnice délky
  • Apple IIe, model z roku 1983 v řadě osobních počítačů Apple II
  • Aptera 2e, rok 2009 a první model v řadě Aptera 2 od společnosti Aptera Motors
  • Oflag II-E, tábor válečných zajatců v Německu
  • 2. obvod Paříže
  • Transkripční faktor II E
  • Dvakrát výjimečný jedinec se speciálními potřebami, který je také nadaný.
  • Odkaz na údaje shromážděné Einsteinovou observatoří
  • YoRHa č. 2 typu E, skutečné označení YoRHa č. 2 typu B v Nier: Automata
  • Advanced Dungeons & Dragons 2. vydání, verze hry na hrdiny Dungeons & Dragons, která debutovala v roce 1989.
47 Tucanae:

47 Tucanae nebo 47 Tuc je kulová hvězdokupa umístěná v souhvězdí Tucana. Je to asi 4,0 ± 0,35 kpc (13 000 ± 1100 ly) od Země a průměr 120 světelných let. 47 Tuc lze vidět pouhým okem se zdánlivou velikostí 4,1. Zdá se, že je to asi 50 úhlových minut. Vzhledem ke své daleko jižní poloze, 18 ° od jižního nebeského pólu, byla evropskými astronomy katalogizována až v 50. letech 17. století, kdy byla kupa poprvé identifikována Nicolasem-Louisem de Lacaille z Jižní Afriky.

NGC 246:

NGC 246 je planetární mlhovina v souhvězdí Cetus. Mlhovina a hvězdy s ní spojené jsou uvedeny v několika katalozích, které shrnuje databáze SIMBAD. Je to zhruba 1600 světelných let daleko. Centrální hvězdou mlhoviny je bílý trpaslík 12. stupně HIP 3678.

NGC 246:

NGC 246 je planetární mlhovina v souhvězdí Cetus. Mlhovina a hvězdy s ní spojené jsou uvedeny v několika katalozích, které shrnuje databáze SIMBAD. Je to zhruba 1600 světelných let daleko. Centrální hvězdou mlhoviny je bílý trpaslík 12. stupně HIP 3678.

SS 433:

SS 433 je jedním z nejexotičtějších pozorovaných hvězdných systémů. Je to zákrytová rentgenová binární soustava, s primární nejpravděpodobnější černou dírou, případně neutronovou hvězdou. Spektrum sekundární doprovodné hvězdy naznačuje, že jde o hvězdu pozdního typu A. SS 433 je první objevený mikrokvazar. Je ve středu zbytku supernovy W50.

Gliese 849:

Gliese 849 nebo GJ 849 je malá osamělá hvězda v rovníkové souhvězdí Vodnáře. Má načervenalý odstín a je viditelný pouhým okem se zjevnou vizuální velikostí 10,41. Vzdálenost k této hvězdě je 28,7 světelných let na základě paralaxy, ale blíží se ke Slunci s radiální rychlostí −15,3 km / s. Má dvojici potvrzených plynných obřích společníků.

47 Tucanae:

47 Tucanae nebo 47 Tuc je kulová hvězdokupa umístěná v souhvězdí Tucana. Je to asi 4,0 ± 0,35 kpc (13 000 ± 1100 ly) od Země a průměr 120 světelných let. 47 Tuc lze vidět pouhým okem se zdánlivou velikostí 4,1. Zdá se, že je to asi 50 úhlových minut. Vzhledem ke své daleko jižní poloze, 18 ° od jižního nebeského pólu, byla evropskými astronomy katalogizována až v 50. letech 17. století, kdy byla kupa poprvé identifikována Nicolasem-Louisem de Lacaille z Jižní Afriky.

Svět CTE:

CTE World je americká nahrávací společnost založená americkým rapperem Young Jeezy. V prosinci 2012 Young Jeezy podepsal distribuční partnerství mezi společností Corporate Thugz a Atlantic. Člen USDA Boo Rossini je prezidentem značky.

2 Bavte se:

2 Entertain je britské video a hudební vydavatelství, které vzniklo sloučením BBC Video and Video Collection International v roce 2004. Pod vedením generálního ředitele Richarda Greena fungovala společnost jako společný podnik mezi BBC Worldwide a Woolworths Group, dokud BBC nevykoupila podíl Woolworths správa druhého z nich v roce 2008. Od listopadu 2013 se značka 2 Entertain používá pouze ve verzích jiných než BBC; štítek BBC byl od té doby místo toho použit na vlastním materiálu.

2Oči:

2Eyes (korejsky: 투 아이즈), stylizované jako 2EYES , je jihokorejská dívčí skupina tvořená SidusHQ. Debutovali v roce 2013 jako pětičlenná skupina, kterou tvořili Hyangsuk, Hyerin, Dasom, Daeun a Yeonjun. Po Yeonjunově odchodu skupina pokračuje v propagaci jako čtyřčlenná skupina.

2F:

2F může odkazovat se na:

  • 2F (hudba) nebo B dur, klíčový podpis dvou bytů
  • 2F , hexadecimální kód lomítka
  • 2F-Spiele, německý vydavatel deskových her se sídlem v Brémách
  • Apartmán 2F , situační komedie MTV z roku 1997
  • Dlouhý pochod 2F, čínská raketa
  • Transkripční faktor II F v biochemii
Fluorodeoxyglukóza (18F):

Fluorodeoxyglukóza ( 18 F) (INN) nebo fluorodeoxyglukóza F 18 , také běžně nazývaná fluorodeoxyglukóza a zkráceně [ 18 F] FDG , 18 F-FDG nebo FDG , je radiofarmakum používané v pozitronové emisní tomografii (PET) pro lékařské zobrazovací modality. Chemicky to je 2-deoxy-2- [18F] fluor-D -glukózy, analog glukózy, s pozitron emitující radionuklidy fluor-18 nahradí normální hydroxylové skupiny v poloze C-2 v molekule glukózy.

2F-QMPSB:

2F-QMPSB ( SGT-13 ) je syntetický kanabinoid na bázi arylsulfonamidu, který je fluorovaným derivátem QMPSB a byl prodáván jako značkový lék. Jeho identifikace byla poprvé oznámena forenzní laboratoří v Itálii v lednu 2019 a v Lotyšsku byla krátce nato nezákonná. Fluorace ocasní skupiny je běžnou strategií pro zvýšení účinnosti na kanabinoidních receptorech, což je vidět v mnoha souvisejících sériích sloučenin.

Friedemann Friese:

Friedemann Friese je německý designér deskových her, který v současné době žije a pracuje v Brémách. Jeho ochrannými známkami jsou jeho vlasy zelené barvy a hry, jejichž názvy začínají písmenem „F". Většina jeho her, které sama vydala jeho společnost 2F-Spiele, má také zelené barevné schéma. Je známý svými absurdními hrami s humorem. Mnoho z jeho her obsahuje umělecká díla od herního umělce Haralda Lieskeho.

Friedemann Friese:

Friedemann Friese je německý designér deskových her, který v současné době žije a pracuje v Brémách. Jeho ochrannými známkami jsou jeho vlasy zelené barvy a hry, jejichž názvy začínají písmenem „F". Většina jeho her, které sama vydala jeho společnost 2F-Spiele, má také zelené barevné schéma. Je známý svými absurdními hrami s humorem. Mnoho z jeho her obsahuje umělecká díla od herního umělce Haralda Lieskeho.

2F-Viminol:

2F-Viminol je opioidní analgetikum odvozené od pyrrolu, které bylo původně vyvinuto týmem farmaceutické společnosti Zambon v 60. letech. Je přibližně dvakrát tak silný jako mateřská sloučenina viminol, i když na rozdíl od viminolu 2F-viminol nikdy neprošel klinickými zkouškami ani nebyl schválen pro lékařské použití. 2F-Viminol byl prodáván jako značkový lék, který byl poprvé identifikován ve Švédsku v roce 2019. Je to jeden z řady strukturně atypických opioidních agonistů, kteří se objevili na trhu značkových léčivých přípravků, protože v Číně byly zavedeny široké kontroly nad analogy fentanylu. v roce 2015. Ve Švédsku byl nezákonný v srpnu 2019 a v Lotyšsku v listopadu 2019.

Friedemann Friese:

Friedemann Friese je německý designér deskových her, který v současné době žije a pracuje v Brémách. Jeho ochrannými známkami jsou jeho vlasy zelené barvy a hry, jejichž názvy začínají písmenem „F". Většina jeho her, které sama vydala jeho společnost 2F-Spiele, má také zelené barevné schéma. Je známý svými absurdními hrami s humorem. Mnoho z jeho her obsahuje umělecká díla od herního umělce Haralda Lieskeho.

Hypergeometrická funkce:

V matematice je Gaussova nebo obyčejná hypergeometrická funkce 2 F 1 ( a , b ; c ; z ) speciální funkcí představovanou hypergeometrickou řadou , která zahrnuje mnoho dalších speciálních funkcí jako specifické nebo omezující případy. Jedná se o řešení lineární obyčejné diferenciální rovnice druhého řádu (ODE). Každý lineární ODR druhého řádu se třemi regulárními singulárními body lze transformovat do této rovnice.

2 Rychle 2 Zběsile:

2 Fast 2 Furious je akční film z roku 2003, který režíroval John Singleton a jehož autorem jsou Michael Brandt a Derek Haas. Samostatné pokračování filmu Rychle a zběsile (2001) je druhým pokračováním franšízy Rychle a zběsile a hraje v něm Paul Walker, Tyrese Gibson, Eva Mendes, Cole Hauser, Chris "Ludacris" Bridges a James Remar. 2 Fast 2 Furious sleduje Briana O'Connera (Walkera) a Romana Pearceho (Gibsona), kteří se přestrojili za celní službu USA, aby zadrželi drogového lorda Cartera Verona (Hausera) výměnou za vymazání jejich rejstříků trestů.

2F5 protilátka:

2F5 je široce neutralizující lidská monoklonální protilátka (mAb), u které bylo prokázáno, že se váže na HIV-1 a neutralizuje jej in vitro, což z něj činí potenciálního kandidáta pro použití při syntéze vakcín. 2F5 rozpoznává epitop v membránově-proximální vnější oblasti (MPER) HIV-1 gp41. 2F5 se poté váže na tento epitop a jeho konstantní oblast interaguje s virovou lipidovou membránou, která virus neutralizuje.

No comments:

Post a Comment

5th Battalion, Royal Australian Regiment, 5th Battalion (Australia), 5th Battalion (Western Cavalry), CEF

5. prapor, Královský australský pluk: 5. prapor, Royal Australian Regiment, je pravidelný motorizovaný pěchotní prapor australské armá...